Dom galeriowy przy Sewerynów #4, nazywany był domem Waksmanów i Gliklichowej. Był to pierwszy warszawski wieżowiec mieszkaniowy [8].
Budynek usytuowany jest u zbiegu ul. Sewerynów i ul. Bartoszewicza. Składa się z zasadniczego budynku oraz z części wieżowej (ostatnie piętro cofnięte). Mieszkania są tak ułożone, że w każdym jest pokój z widokiem na skarpę. Każde mieszkanie posiada oprócz hallu wejściowego wewnętrzny korytarz i garderobę oraz pokój kredensowy. Największe, cztero- i pięciopokojowe mieszkania mają dwa wejścia: frontowe i kuchenne, wykonane z dębu politurowanego na czarno z wcieranym w słoje brązem aluminiowym. W mieszkaniach podłogi mają parkiet dębowy, w łazienkach czarną terakotę i jasnozieloną glazurę, armatury są chromowane. W kuchniach początkowo dominowała biała terakota, biała glazura, stały piece kuchenne gazowe „Richmond" oraz było kompletne wyposażenie. W pokojach kredensowych i garderobach były szafy wnękowe. Działało ogrzewanie centralne i centralna ciepła woda [7].
Wieża posiadała pierwotnie osiem poziomów mieszkań, miała trzypokojowe apartamenty z przechodnimi pokojami, wzdłuż których przebiegał pas loggi ze szklanymi balustradami. Na bocznej elewacji znajdowały się pasy okien kuchni, łazienek i służbówek [8]. Hall wyłożony był marmurami Morawica i Dębnik l, na ścianach marmur Barwinek, schody wykonano z czarnego lastrico [10], a sufit z lakieru białego, szlifowanego na matowo. Ściany na klatkach lakierowane były na jasnozielono, sufity i biegi były tepowane na kremowo, balustrady na głównej klatce były z białego metalu, a w dwóch innych żelazne. W podziemiu (niskim parterze) znajdowały się dwie pralnie, suszarnia kulisowa, parowa łazienka dla służby oraz cztery garaże [7].
Konstrukcja żelbetowa powstała według projektu inż. Mariana Rzendkowskiego. Szkielet żelbetowy został wypełniony cegłą, stropy były typu Ackermana, ściany działowe z trocinówki, a dach drewniany został kryty bituminą. Balkonowe balustrady żelazne zostały wypełnione szkłem siatkowym [7]. Ściany były izolowane akustycznie korkiem i płytami lnianymi, a w wieżowcu znajdowały się windy. Oryginalna elewacja budynku była w kolorze morelowo-żółtym, wykonana ze specjalnych płyt z felezytynu, drobnoziarniście cyklinowanych [1]. Na najwyższym piętrze znajdował się taras ozdobiony ażurowym kratownicowym daszkiem z żelbetu [10]. W portyku wejściowym poza ścianą kurtynową, kontrastującą z pełnymi drzwiami, znajdowała się chromowana skrzynka na listy oraz latarenka adresowa z oryginalną kompozycją graficzną adresu domu (małe litery i wielka cyfra) [6].