Obecnie jest tu siedziba prowincjała Kurii Prowincji Wielkopolsko-Mazowieckiej Towarzystwa Jezusowego [4] oraz dom parafialny św. Szczepana [6].
Autorem projektu Willi Lubomirskich przy ul. Narbutta #21 był architekt Teodor Łapiński [1]. Pierwszy projekt z 1922 roku odznaczał się formą historyzującą. Charakterystyczne były nawiązania do pałacyku Petit Trianon, widoczne zwłaszcza w elewacji ogrodowej, kształcie i podziale okien, oraz w balustradach. W projekcie wokół centralnie umieszczonego owalnego hallu na dwóch kondygnacjach zaplanowano 14 oddzielnych pomieszczeń [11].
Zrealizowany projekt z 1924 roku [11] został nieco uproszczony [1] w stylu klasycyzmu akademickiego [6], w którym widać wpływy modernistyczne. Ujednolicono szerokość okien obu kondygnacji, uproszczeniu uległy obramowania okien, zwiększono szerokość boniowania, pojawiły się pilastry na narożach. Elewacje podkreślone zostały uproszczonymi pilastrami, z wyjątkiem zachodniej z boniowanymi lizenami [11].
W elewacji wejściowej (wschodniej) okna na osiach bocznych zostały zastąpione płycinami, których górne partie wypełniły płaskorzeźby o tematyce mitologicznej. Zagłębiony portyk wejściowy flankowany jest parą kolumn jońskich. Ściana portyku zaakcentowana została czterodzielnym porte-fenetre z nadprożem dekorowanym profilowanymi płycinami i znajdującym się nad nim oknem termalnym. Do portyku prowadzą schody z tralkową balustradą. Elewacja południowa jest trójdzielna [11]. Ujęta została bocznymi ryzalitami z werandą (później zabudowaną) i pierwotnie niewielkimi schodkami do ogrodu, gdyż duże wachlarzowe schody zbudowano dopiero po wojnie [12]. W elewacji północnej od ul. Narbutta willa poprzedzona jest niewielkim ogródkiem, ożywiona na osi półkolistym trójosiowym środkowym ryzalitem (tu znalazło się prezbiterium) i zwieńczona półkolistym tarasem [1]. Elewacja zachodnia przylega do muru posesji ryzalitem mieszczącym klatkę schodową. Nad oknami parteru umieszczono zgeometryzowane klińce z owalną płyciną w kluczu. Górną kondygnację wieńczy uproszczone gierowane belkowanie z gzymsem. Dach otoczony jest balustradą cokołowo-tralkową [11].
Wewnątrz jest to willa z wielkim jednoprzestrzennym hallem dwupoziomowym z otwartymi schodami i obiegającymi ściany galeriami. Sutereny z 13 izbami przeznaczone zostały na pomieszczenia służbowe i gospodarcze. Parter z centralnie umieszczonym hallem (salonem poprzedzonym przedpokojami) mieścił od północy gabinet, jadalnię, pokój chłopca, od południa sypialnię (z wyjściem na taras), garderobę, łazienkę, pokój dziewczynki. Piętro z analogicznie jak na parterze usytuowanym salonem zawierało od strony północnej: kuchnię, jadalnię i sypialnię, od południa pokój chłopca z garderobą, łazienkę, pokój i sypialnię, a w ryzalicie zachodnim pokój służby. Piętro mansardowe mieściło cztery pokoje i strychy. Hall pełnił rolę centrum, miejsca komunikacji pionowej i poziomej, oraz wnętrza recepcyjno-reprezentacyjnego [11].
Płaskorzeźby
Po bokach głównego wejścia do budynku [8], w blendach [9], znajdują się dwie ciekawe płaskorzeźby. Na jednej z nich Faun, bożek o maleńkich różkach i dobrze zarysowanych mięśniach, uwodzi Nimfę. Na drugiej przedstawiony jest pocałunek tej pary zakochanych (Fauna i Nimfy [9]), który kojarzy się z [8] rzeźbą „Pocałunek” Auguste Rodina [12].