Posesja, na której znajduje się Kościół Dobrego Pasterza (ul. Szczecińskiego #5), ma dość nietypowy kształt. Sama świątynia znajduje się na wprost Ronda ks. Krygiera, między którymi znajduje się otwarty plac, pośrodku którego umieszczony został krzyż. Do świątyni przylega od zachodu kancelaria, potem jest parking na terenie wewnętrznym, a następnie plebania od ul. Krępowieckiego. Wszystkie zabudowania są w spójnym stylu architektonicznym. Charakterystyczne jest też, że mimo kościół stoi przy ul. Olbrachta, to adres przynależy do bocznej ul. Szczecińskiego.
Nie jest to jedyna świątynia o tym wezwaniu na terenie Warszawy. Kościół pw. Dobrego Pasterza jest również w Wawrze, natomiast kaplica Dobrego Pasterza znajduje się na lotnisku Okęcie [15].
Parafia Dobrego Pasterza jest najmłodszą w dzielnicy Wola [4]. Kolejnymi proboszczami ks. Józef Łazicki (2006-2008) [14], ks. Zdzisław Struzik (2008-2016), ks. Zdzisław Rogoziński (2016-2022) [12], ks. Dariusz Szyszka (2022-) [9]. Przy parafii działa Domowy Kościół, Akcja Katolicka, Caritas, wspólnoty Neokatechumemenalne, zakon Sióstr Jezusa Miłosiernego [14].
Zarówno plebania jak i kancelaria są trzykondygnacyjne, również o nieotynkowanej od zewnątrz elewacji. Otynkowane na biało jest natomiast małe patio, które tworzą trzy ściany budynku kancelarii i ściana kościoła. Ściana frontowa kancelarii od strony ul. Olbrachta jest lekko zaoblona. Wejście na plebanię prowadzi zarówno od wewnętrznego dziedzińca, jak i od strony ul. Szczecińskiego. W budynku od ulicy znajdują się trzy balkony, natomiast elewacja od podwórza jest bardziej urozmaicona. Obok wejścia znajduje się wysunięty ryzalit nakryty daszkiem, a wejście jest ukryte w podcieniu wspartym na czterech ostrosłupowych, zwężających się ku górze kolumnach.
Halowa, szeroka świątynia nakryta jest dachami o niewielkim spadzie, a nad prezbiterium wznosi się niewielka sygnaturka. Konstrukcja jest żelbetowo-murowa, a konstrukcja zadaszenia stalowa z podwieszanym podniebieniem z płyt gipsowych [4]. Bryła ma rzut zaokrąglonego od strony prezbiterium prostokąta i jest ustawiona ukośnie do ulicy. Przy prezbiterium od wschodu znajduje się wejście boczne oraz wolnostojąca murowana kapliczka.
Fasada jest masywna, ze schodami na całej szerokości. Do środka prowadzą umieszczone centralnie czteroskrzydłowe, żelazne drzwi. Nad nimi znalazło się okno w kształcie wachlarza, które przecina pozioma stalowa belka, na której z kolei opiera się krzyż wychodzący ponad trójkątny szczyt świątyni. Ceglana elewacja pozbawiona jest zdobień, jedynie w regularnych odstępach został wysunięty i umieszczony bokiem pojedynczy rząd cegieł.
Głównym elementem ołtarza jest fresk na całą ścianę, przedstawiający Chrystusa Dobrego Pasterza [4]. W jego centrum, między namalowanymi owcami, znajduje się półkoliste, duże tabernakulum. Ściany po obu stronach pozostały nieotynkowane. Po lewej stronie znajduje się obraz Matki Bożej Nieustającej Pomocy, a po prawej obrazy Matki Bożej Częstochowskiej i Jana Pawła II. Ceglane kolumny oraz osadzone na nich białe półkolumny, przechodzące w przypory delikatnie zarysowują układ naw bocznych. W tak wydzielonej nawie głównej po obu stronach wzdłuż dachu znajduje się rząd okrągłych okien. Charakterystyczne są też rzeźby Drogi Krzyżowej.
W bocznej kaplicy Miłosierdzia Bocznego, w podświetlonej półkolistej niszy, znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego, tabernakulum, figura Maryi oraz obrazy s. Faustyny i bł. Sopoćko.
Organy znajdujące się w świątyni zostały zbudowane w 1968 roku przez monachijską firmę Carl Schuster & Sohn dla kościoła Maria Schutz w Monachium-Pasing. W lutym 2018 roku zostały zdemontowane przez firmę Jerzego Kukli i przetransportowane do kościoła Dobrego Pasterza. Montaż rozpoczęto w 2019 roku, jednak ze względu na pandemię montaż został ukończony w grudniu 2021 roku. Ze względu na odmienne warunki architektoniczne warszawskiej świątyni nastąpiła zmiana układu sekcji. Zespoły brzmieniowe manuałów I i II oraz większe głosy pedału zostały umieszczone w korpusie głównym, natomiast wiatrownice i piszczałki sekcji manuału III oraz mniejsze głosy pedału znalazły się na południowej emporze za ażurową ścianą maskującą. Ruchomy stół gry umieszczono na północnej emporze kościoła. W trakcie powtórnego montażu instrumentu Jerzy Kukla skorygował dyspozycję organów w kierunku klasycznych założeń brzmieniowych celem uzyskania możliwie najszerszych możliwości wykonywania literatury organowej. Elektryczne wyposażenie stołu gry zostało zamienione na system elektroniczny z zastosowaniem pamięciowego systemu zapisu rejestrów wykonanego I zamontowanego przez firmę Office Project Jerzego Ordona z Krakowa. Organy mają wiatrownice klapowo-zasuwowe. Traktury gry i rejestrów jest elektryczna. Organy mają 52 głosy, trzy klawiatury i pedał: Manuał I (Gedacktpommer 16, Principal 8, Gedackt 8, Gemshorn 8, Octave 4, Nachthorn 4, Quinte 2 2/3, Superoctave 2, Kornett 4x2, Mixtur maior 4x, Mixtur minor 3x, Trompete 8, Trompete 4), Manuał II (Gedackt 8, Quintadena 8, Principal 4, Blockflöte 4, Kleinflöte 2, Larigot 1 1/3, Sesquialter 2x, Zimbel 3x4, Krummhorn 8), Manuał III (Principal 8, Flöte 8, Spitzgambe 8, Unda maris 8, Prinzipal 4, Rohrflöte 4, Nasat 2 2/3, Flautino 2, Terzflote 1 3/5, Sifflöte 1, Rauschquinte 2x6, Scharff 5x, Fagott 16, Franz. Oboe 8, Feld Trompete 4), Pedał (Principalbass 16, Subbass 16, Gemshornbass 16, Quintbass 10 2/3, Octavbass 8, Bassflöte 8, Choralbass 4, Rohrflöte 4, Bauernflöte 2, Basszink 5x, Hintersatz 4x, Posaune 16, Trompete 8, Klarine 4, Sing. Kornett 2) [7].