Tor Wyścigów Konnych Służewiec (ul. Puławska #266) jest miejscem rozgrywania od kwietnia do listopada gonitw oraz ośrodkiem treningowym [3]. Odbywają się tu memoriały zasłużonych osób: Tomasza Dula, dr. Aleksandra Falewicza, Jerzego Jednaszewskiego, Bogdana Ziemiańskiego, Fryderyka Jurjewicza, Jerzego Eliasa [2]. Najważniejsze gonitwy to: Letnia, Wiosenna, Próbne, Jaroszówki, Golejewka, St. Leger, Oaks, Derby (2414 m), Prezesa Rady Ministrów, Rulera (1600 m), Mokotowska, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Wielka Warszawska, a także gonitwy płotowe: Wlk. Służewiecka, I Dywizji Kawalerii WP [3]. Obszar toru wykorzystywany jest również jako miejsce występów gwiazd [2]. Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków [9].
Głównym projektantem założenia był Zygmunt Plater-Zyberk, z którym współpracowali m.in. Juliusz Żórawski, Janusz Acimowicz, Tadeusz Giżycki, Jan Siwek oraz grupa studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej: Olgierd Tarnowski, Jan Grabowski, Jerzy Wasilewski i Olgierd Wojciechowski. Założenie parkowe i ogrodowe zaprojektowała Alina Scholtz (i Franciszek Szanior [12]), zaś za większość konstrukcji żelbetowych (tunele, mostki, magazyny, domy mieszkalne i stajnie [11]) odpowiedzialne było biuro konstrukcyjne Wincentego Michniewicza [1]. Za konstrukcję żelbetową trybuny III i siodlarni odpowiadał Zdzisław Kiciński, a za trybunę I i III Bronisław Bukowski i Ludwik Suwalski [11]. Kierownikiem budowy został Tadeusz Wędrowski [1]. Badania wytrzymałościowe wykonał Drogowy Instytut Badawczy przy Politechnice Warszawskiej [8]. Napisy na tablicach orientacyjnych wykonała Wytwórnia reklam świetlnych i liter plastycznych A. Popkowski. Wykonawcą elewatora zbożowego, kas wejściowych, stajen letnich i części budynków gospodarczych była firma budowlana W. Bogdan. Instalację wodociągową i kanalizacyjną zrealizowała firma Zakłady Instalacyjne Woda i Ciepło A. Jaworski i B. Kowalski. Szkło do fasad trybuny członkowskiej dostarczyła firma Dom Handlowo-Przemysłowy Fr. Szomański [1].
Zyberk zaprojektował kompleks, łącząc style modernistyczny i okrętowy [2], który zajmuje blisko 140 ha (dla porównania Łazienki Królewskie to 76 ha) [4]. Tereny parkowe zajęły 36 ha, tory wyścigowe 78.7 ha, chodniki i deptaki 16.1 ha [1]. Wokół powstał betonowy mur o długości 6 km [4]. Teren jest przecięty rzeczką i stawem na dwie części o znacznej różnicy poziomu. Zdecydowało to o konieczności niwelacji oraz o usytuowaniu kierunku torów i trybun [2].
Do toru prowadzi szeroka na 52 metry arteria z dwoma dziewięciometrowymi jezdniami. W sąsiedztwie trybuny głównej umieszczono parking mogący pomieścić 25 autobusów i 2000 samochodów [1]. Jego powierzchnia to 10 ha [5].Był to największy parking w Warszawie w momencie otworzenia toru. Komunikację z miastem rozwiązywały też tramwaje kursujące od stacji Szopy (dzisiaj Metro Wilanowska) aż do pętli znajdującej się przy bramie wjazdowej do kompleksu [1]. Planowana była budowa stacji kolejowej jednak działania przerwał wybuch II wojny światowej [2].
Po wjechaniu po prawej stronie znajdują się stajnie oraz tor treningowy, a po lewej tor właściwy. Na wysokości drugiej trybuny znajdują się kasy biletowe, a kilkadziesiąt metrów dalej wejście [12]. Pomiędzy trybuną główną (II), a trybuną członkowską (I) zatoczone jest koło padoku do oprowadzania koni przed wyścigiem, okolone stopniami, jakby amfiteatr [11]. Po okazaniu biletu wstępu wkracza się do tzw. „strefy B”, czyli obszaru pomiędzy trybuną środkową, trybuną główną, padokiem i torem wyścigowym. W pobliżu bieżni znajduje się bar z grillem i napojami oraz liczne ławki. Na parterze trybuny głównej jest przejście do „strefy A” (trzeba mieć droższy bilet). Po lewej stronie padoku znajduje się budynek dyrekcji, po prawej pomieszczenia dla trenerów i jeźdźców, odrestaurowana przed dwoma laty z całą pieczołowitością siodlarnia i budynek wagi [12]. Dla lepszej orientacji przewidziano umieszczenie w sąsiedztwie wagi olbrzymiej tablicy informacyjnej wyświetlającej numery i kategorie gonitw [1]. Budynek wagi mieści w przyziemiu salę wag i ubieralnie dżokejskie, a na I piętrze centralę totalizatora, telefony oraz kabinę wpłat i gonitw. Za budynkiem dyrekcji, który połączony jest z usytuowaną bliżej toru wyścigowego trybuną dla trenerów (tzw. „dżokejką”) i kolumnadą, widoczny jest parking dla VIP-ów (wjazd od ul. Poleczki), a za nim park w stylu angielskim z fontanną i basenem. Obok dżokejki znajduje się niewielki okrągły budynek, na którym umiejscowiona jest „bomba”, idąca w górę dwie minuty przed startem każdej gonitwy. Bieżnia wyścigowa od publiczności oddzielona jest metalową barierką oraz żywopłotem, natomiast od wewnątrz kanatem (plastikową barierką, bezpieczną dla jeźdźców i koni) [12]. Przy siodlarni istnieje tunel łączący tereny stajenne z wagą i padokiem [11].
Gdy tor powstawał, był oddalony od Warszawy o sześć kilometrów, w związku z czym musiał być samowystarczalny [37]. W efekcie powstało tu całe miasteczko wyścigowe [4], gdzie znalazły się pola uprawne, wieża ciśnień, studnie, szklarnie, hodowano tu bydło i magazynowano żywność [37].
Zieleń
Na terenie kompleksu jest 6000 różnych krzewów i 95 gatunków drzew [4]. Większość drzew liczy około 70 lat. Pojedyncze egzemplarze, które są pozostałością po dawnych majątkach, mają powyżej 100 lat. W składzie drzewostanów dominują: wiązy, dęby, lipy, brzozy, klony, jesiony, topole, rzadziej świerki i kasztanowce. Na południu kompleksu znajduje się dawny park angielski (o powierzchni 2.5 ha [5]), ze strumieniem, stawem i górką, który zatracił jednak swój pierwotny charakter i wymaga odtworzenia [7]. W skład parku wchodzi też zbiornik przeciwpożarowy, który swoim wyglądem przypomina stylowy basen [2], a w pobliżu są dwie rzeźby: galopujących koni oraz Fryderyka Jurjewicza.