Most Siekierkowski to most wantowy (podwieszany), siódmy z mostów w Warszawie [7], główny element Trasy Siekierkowskiej, która łączy węzeł komunikacyjny ulic Czerniakowskiej i Witosa na Mokotowie z węzłem Marsa. Po moście przebiega droga krajowa nr 2 stanowiąca fragment trasy europejskiej E30 [1]. Jest usytuowany między Zawadowskim (na lewym brzegu) i Miedzeszyńskim (na prawym brzegu) wałem przeciwpowodziowym. Przeprawa mostowa została zaprojektowana przez Transprojekt Gdański [2]. Głównym projektantem był Stefan Filipiuk, a dyrektorem budowy Jerzy Bogaczyk. Główny wykonawca to firma Mostostal Warszawa. Pylony wykonała firma WARBUD [1].
Pylony
Konstrukcja mostu jest podwieszona na dwóch żelbetowych pylonach w kształcie litery H. Pylony mają odpowiednio 90,00 i 90,06 metra. W każdej nodze obu pylonów znajdują się dwie windy obsługi technicznej, wjeżdżające na wysokość 62 metrów. Wyżej prowadzi metalowa drabinka umieszczona wewnątrz nogi pylonu [1]. Każda z podpór posadowiona na palach o średnicy 1500 mm i długości do 30 metrów [1]. Fundament pylonu ma wymiary w planie ok. 55x25m (prawie połowa boiska piłkarskiego) i grubość 4 m [4]. Most nie posiada podpór w nurcie rzeki [2].
Do pylonów przymocowanych jest 56 lin nośnych, o całkowitej długości 5300 metrów. Mają jaskrawy, pomarańczowy kolor, który ma chronić ptaki przed zderzeniem [1]. Liny złożone są ze splotów o średnicy 15,5mm. W każdej linie jest od 43 (przy pylonach) do 76 (w najbardziej pochylonych) splotów, a każdy splot składa się z 7 drutów: środkowego (który jest prostoliniowy) oraz z 6 drutów oplatających. Najdłuższa lina ma 131 m i waży 12 ton. Przyjęto zakotwienia czynne w pylonach , natomiast bierne w pomoście. Splot drutów został sprowadzony z RPA , rury osłonowe z Niemiec, kotwy są produkcji holenderskiej natomiast gumy tłumiące drgania z Malezji [4]. Do oparcia konstrukcji na podporach zastosowano łożyska elastomerowe i garnkowe firmy Freyssinet. Nośność łożysk wynosi 10 MN [4].
Przeprawa
Most składa się z trzech osobnych konstrukcyjnie części. Część M2 o długości 252 m jest usytuowana nad lewobrzeżnym terenem zalewowym [2] i nie posiada zjazdów i wyjazdów poza wąskimi ścieżkami rowerowymi [4]. Część M1 o długości 500 m znajduje się nad głównym nurtem rzeki, a część M3 o długości 77 m znajduje się nad zalewem prawobrzeżnym. Całkowita długość wynosi 829 m, a szerokość waha się od 33,38 m (prawy brzeg), osiągając 55,08 m po drugiej stronie. M2 jest belką pięcioprzęsłową, mostu M3 dwuprzęsłową, a M1 to konstrukcja pięcioprzęsłowa o kolejnych przęsłach rozpiętości 48 + 77 + 250 + 77 + 48 metrów [2]. Mostem biegną dwie jezdnie (każda szerokości 10,5 m [2]) o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Między nimi znajduje się pas rozdzielający o szerokości 2 metrów. Dla ruchu pieszego i rowerowego wybudowane zostały chodniki o szerokości od 3,00 do 5,19 metrów. Jest to drugi po moście Świętokrzyskim most od początku pozwalający na jazdę rowerem [1].
Na obu brzegach znajdują się stalowe dźwigary o przekroju skrzynkowym, wytrzymujące nacisk 3300 ton. Są one zespolone za pomocą sworzni z żelbetową płytą jezdni (o grubości 26 cm [4]). Dźwigary są połączone belkami poprzecznymi, których rozstaw wzdłuż mostu wynosi 4 m [2].
Wykonawcą instalacji oświetleniowych i zasilających na moście była firma SOTEN z Warszawy. Na moście zamontowano 23 słupy oświetleniowe (firmy VALMONT) wysokości 14 m [4].