Przystanek osobowy PKP Warszawa Miedzeszyn znajduje się na linii kolejowej Warszawa Wschodnia – Dorohusk. Zatrzymują się tu pociągi warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich. Przystanek składa się z jednego zadaszonego peronu położonego między dwoma torami, do którego prowadzą z obu krańców dwa naziemne przejścia przez tory [1].
Jest to modernistyczny przystanek w układzie wyspowym [2] wykonany według wspólnego projektu linii otwockiej (pozostałe istniejące stacje i przystanki to Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Falenica, Michalin, Józefów oraz Świder) [1]. Perony dostosowane do ruchu podmiejskiego mają 190 metrów długości [12] co odpowiada długości składu pociągu. Płyta peronu ma szerokość 8.7 metra z pochyłymi bocznymi ściankami oporowymi, wykonanymi z powtarzalnych płyt żelbetowych, wsuniętych pomiędzy pochyłe słupki [14].
Jedynym obiektem na peronie jest żelbetowa wiata o długości 54 metrów wsparta na jednym rzędzie kwadratowych betonowych słupów o rozstawie wynoszącym 9 m [14]. Zaletą takiego układu jest podział oczekujących na pociąg zgodnie z kierunkami ruchu [6]. Na wysokości 2.65 metra nad peronem znajdują się wspornikowo zamocowane do słupów łupiny żelbetowego zadaszenia. Wygięte płyty wydają się ożywiać betonową strukturę przypominając zatrzymane w locie rozpostarte skrzydła [14]. Skrzydlata konstrukcja umożliwia lepsze odprowadzanie wody, gdyż w środkowej części (gdzie łączą się obie połówki dachu), umieszczono rynny. Cały układ odwodniający wraz z kolektorami umieszczony został wewnątrz peronów [12]. Kształt i wysokość wiaty zostały tak dobrane, aby zapewnić jak najlepszą osłonę od deszczu przy zachowaniu dostatecznego naświetlenia peronu [6].
Pod wiatą zlokalizowano budynek mieszczący pomieszczenie służbowe (kasy) i poczekalnię [6] z barkiem [1]. Opływowe kształty poczekalni i kas zaprojektowane zostały na wzór wagonów kolejowych. Poczekalnia ma 32 m2 [12] i obecnie jest nieczynna [2]. Wewnątrz mogło znaleźć schronienie około 50 osób (20 miejsc siedzących i 30 stojących). Ściany boczne zostały wyłożone klinkierem do wysokości 120 cm [12]. Główny element wyposażenia poczekalni stanowiła długa profilowana ławka wykonana z poziomych listewek ustawiona wzdłuż ściany. Rytm poziomych panoramicznych okien ułatwiał pasażerom obserwację obu stron peronu. Poczekalnia była ogrzewana piecem [14].