Późnoklasycystyczny [5] budynek łaźni Teodozji Majewskiej (ul. Bednarska #2/4, nr hip. 2683) został zaprojektowany przez Alfonsa Kropiwnickiego. Architektonicznie nawiązuje do budynku komory wodnej znajdującej się na Pradze [1]. Budynek jest jednokondygnacyjny, o trzech ryzalitach dwukondygnacyjnych (dwóch skrajnych i środkową część wejściową), kryty dachem blaszanym dwuspadowym o ryzalitach bocznych czterospadkowych. Ryzalit środkowy jest wyższy od pozostałych i ma formę sześciokolumnowego wysuniętego portyku wejściowego, dźwigającego bogato rzeźbiony fronton [23] z płaskorzeźbą wykonaną przez Pawła Malińskiego [6]. Ukazuje ona kąpiący się w oceanie dwór Neptuna i Amfiryty, który otaczają m.in. konie morskie, węże, delfiny, ryby i trytony [5]. Inna spotykana nazwa kompozycji to Porwanie Prozerpiny przez Posejdona [1]. Na pierwszym piętrze pod portykiem znajduje się balkon. Przy zakończeniu skrajnych ryzalitów umieszczono wiszące latarnie, nawiązujące stylistycznie do całej ulicy. Na północ od starszej części fasadowej, dobudowano po II wojnie światowej parterowy gmach, połączony z częścią wejściową krótkim przejściem.
Jeszcze dalej na północ jest niezagospodarowany teren, który zajmuje ponad 8000 m2 (do początku XXI wieku było tu boisko, od 2014 roku parking). Uniwersytet Warszawski jest jego właścicielem od lat 90-tych XX wieku [5].