Biurowiec Mercedes-Benz (Daimler Chrysler Polska [7], ul. Gottlieba Daimlera #1) to dziewięciokondygnacyjny okrągły budynek klasy B, oferujący około 16800 m2 powierzchni użytkowej, w tym 10000 (14000 [10]) m2 powierzchni biurowej [1]. Przylegają do niego: część ekspozycyjna i część warsztatowa, dając łącznie ok. 29700 m2 powierzchni całkowitej [9]. To rzadki przypadek, kiedy budynek jednocześnie funkcjonuje jako serwis oraz duży biurowiec (wszelkiego instalacje techniczne musiały spełniać obostrzenia przewidziane dla biur) [2]. Na posesji jest również wolnostojący kryty parking, a pozostałą część obszaru zajmują rozległe odkryte parkingi.
Budynek miał być flagową placówką Mercedesa w Polsce, wysoce zaawansowaną technologicznie [2]. Projekt przygotowała pracownia Jach Architekci we współpracy z JSK Architekten dla Mercedes Benz Polska [6]. Na generalnego wykonawcę została wybrana firma Zueblin Polska. Inwestorem była firma DIL Polska [8].
Budynek biurowy składa się z dwóch części: okrągłej dziewięciopiętrowej wieży, w której znajdują się biura oraz przypominającej kształtem grot strzały przeszklonej części wystawowej od strony al. Jerozolimskich [9]. Część konstrukcji jest wysunięta i opiera się na okrągłych kolumnach [4]. Przeszklona fasada dostarcza światła i zapewnia elastyczne rozmieszczenie pomieszczeń [3]. Ponieważ przestrzenie między oknami obłożono aluminiowymi arkuszami, wieża z daleka lśni jak mercedes o lakierze srebrny metalik. Okna mają wbudowane w fasadę elektrycznie wysuwane żaluzje [9]. Jest tu również centrum konferencyjno-szkoleniowe [3], wyposażone w kabiny do tłumaczeń symultanicznych. Wieża biurowa jest pusta w środku z otwartym atrium, które na wysokości drugiego piętra zostało przykryte przeszklonym dachem [9]. Na parterze mieści się reprezentacyjna recepcja oraz kantyna [4]. Wizualnie odcięte trzecie piętro pełni funkcję techniczną. Komunikację między piętrami zapewniają cztery windy. W budynku działa nowoczesny system klimatyzacji oparty na tzw. belkach chłodzących. Co drugie okno można otworzyć. Okablowanie strukturalne ukryto w podnoszonej modułowej podłodze [9].
Dach części wystawowej porasta zieleń [9], zaprojektowana w pracowni Hadart [12]. Na antresoli umieszczono biura działu sprzedaży, a poniżej wyeksponowane zostały samochody. Zaplanowano też instalacje pozwalające powiesić samochody w powietrzu. Nowoczesny warsztat z tyłu posesji został wykonany w technologii ograniczającej produkcję ścieków, a w myjni wykorzystywana jest deszczówka [9]. Długość rur miedzianych zużytych do powstania instalacji dystrybucji płynów eksploatacyjnych wynosi około 10 km [2]. W budynku mieści się serwis i salon sprzedaży pojazdów marki Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Smart, Maybach (jedyny w kraju [2]) oraz Mitsubishi Fuso, również używanych [17].
Obiekt ma 410 naziemnych oraz 60 podziemnych miejsc parkingowych [1]. Parking podziemny o jednej kondygnacji liczy 13 tys. m2. Pojazdy pracowników mogą parkować również w dwupiętrowym naziemnym garażu ustawionym wzdłuż ul. Budki Szczęśliwickie. Garaż po obu stronach ma ślimakowe wyjścia na dach [9].
Marka Mercedes-Benz
W grudniu 1883 roku Benz założył w Mannheim spółkę Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 roku powstała w Cannstatt spółka Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) należąca do Gottlieba Daimlera. Firmy położyły podwaliny pod rozwój zmotoryzowanego transportu indywidualnego [15]. Nazwę Mercedes firma przyjęła w 1902 roku, od córki klienta Emila Jellinka, który zamówił 36 sztuk nowych aut pod warunkiem, że będą nosić imię jego córki [16].