Pasażerska stacja kolejowa Warszawa Rembertów znajduje się przy ul. Cyrulików. Składa się z jednego wysokiego peronu wyspowego o długości 200 m, posiadającego dwie krawędzie peronowe. Na peronie są dwa niewielkie zadaszenia, kiosk oraz długi, trzyczęściowy, parterowy budynek stacyjny [1]. Mieści się w nim poczekalnia oraz sklep (są automaty, brak obecnie czynnej kasy biletowej [6]). Peron jest nieco krótszy niż standardowy (mieści 8 wagonów, standardem dla linii jest 9) [21].
W 2018 roku stacja obsługiwała około 5800 pasażerów na dobę [1], a przez stację przejeżdżało w 2021 roku około 200 pociągów dziennie [5].
W obrębie stacji znajdują się dwa przejścia podziemne, przystosowane do osób niepełnosprawnych. Pierwsze pozwala na wyjście z peronu stacji w stronę al. gen. Chruściela oraz w stronę ul. Marsa. Drugie znajduje się 700 metrów na wschód, na wysokości ul. Republikańskiej i jest zwykłym przejściem pod torami. Po zachodniej stronie peronu jest się przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Marsa. Jest zabezpieczony rogatkami i obsługiwany przez dróżnika [1].
Warszawa Rembertów to stacja węzłowa na wjeździe do Warszawskiego Węzła Kolejowego. Tutaj następuje oddzielenie pasażerskiego ruchu dalekobieżnego od regionalnego, poprzez osobną, dwutorową linię w kierunku Warszawy Wschodniej. Rozpoczynają się tu także dwie jednotorowe łącznice, prowadzące do stacji Warszawa Wschodnia Towarowa [3]. Przez stację pasażerską przebiegają dwa tory przelotowe linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol (nr 1 i 2), dwa tory linii kolejowej nr 448 Warszawa Zachodnia – Warszawa Rembertów (nr 3 i 4) [1]. Tory dla pociągów pośpiesznych, są odsunięte od peronów [21]. Stacja znajduje się na jedenastym kilometrze obu linii [6]. Ponieważ tu zaczynają się rozjazdy dla stacji Warszawa Wschodnia, pociągi muszą zwalniać [21].
Część towarową stacji należącą do PKP Cargo zlokalizowano na zachód od części pasażerskiej. Ciągnie się aż do wiaduktu ul. Żołnierskiej. Jest tu plac wyładunkowy o długości 841 m oraz rampa ładunkowa boczna [1]. W części towarowej są: tor odstawczy (nr 20) umożliwiający zmianę kierunku jazdy przez EZT [3], bocznice po stronie północnej torów, tor łącznicy kolejowej nr 546 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Rembertów (nr 8), trzy bocznice manewrowe (nr 8, 10 i 12), bocznica EC Kawęczyn, trzy bocznice towarowe (tor 14, 16, 18), tor linii kolejowej nr 449 Warszawa Rembertów – Zielonka, dwie bocznice wojskowe (nr 111, 112, 113), bocznice po stronie południowej torów i tor toru łączącego nr 901 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Rembertów [1]. W najszerszej części infrastruktura posiada sześć torów głównych, przez większość długości są cztery tory główne [11].
Pomiędzy częścią towarową i pasażerską znajduje się nastawnia dysponująca "Rm". Kieruje ruchem na obszarze stacji poprzez semafory świetlne [1]. Nastawnia posiada urządzenia komputerowe typu Ebilock [3].