Kościół przy ul. Kondratowicza #2 ma dwóch patronów, św. Włodzimierza oraz bł. Honorata Koźmińskiego [1], natomiast parafia nosi wezwanie św. Włodzimierza. Kolejni proboszczowie to ks. Henryk Zaraś (1990-2011), ks. Zbigniew Wojciechowski (2011-2021), ks. Marek Twarowski (2021-) [3]. Parafia liczy 22.8 tys. wiernych [2]. Przy kościele działają Ruch Światło-Zycie i Wspólnota Neokatechumenalna oraz tradycyjne grupy parafialne: Ruch Rodzin Nazaretańskich, Rycerstwo Niepokalanej, Totus Tuus, Żywy Różaniec [1].
Projekt architektoniczny przygotowali Jerzy Stanisławski i jego syn Grzegorz [2]. Jest to monumentalna świątynia, którą wieńczy okazały, metalowy krzyż misyjny, widoczny ze znacznej odległości [5]. Ma on 12 metrów wysokości [7]. Wejście skierowane zostało ukośne do ulicy, w stronę skrzyżowania. Jest on również podświetlany. Fasada rozszerza się kaskadowo, tworząc trzynaście osi, schodkowo ułożonych po obu stronach wejścia. Front stanowi portal wejściowy, nad którym na ceglanym tle poprowadzone zostały białe, betonowe pionowe ryzality (u szczytu dochodzi piąty). Na kolejnych załamaniach bryły umieszczone zostały okna o pełnej wysokości z witrażem. Z wyjątkiem 1 i 11 osi zawierają one sceny umieszczone w okręgach. Po przekroczeniu najszerszej części załamania bryły zaczynają się ponownie schodzić i po trzech poziomach przechodzą w wysunięte prezbiterium zakończone trzykondygnacyjną ścianą szczytową, również schodzącą kaskadowo (początkowo ma ona wysokość świątyni, następnie dwóch kondygnacji i kończy się jedną kondygnacją).
Plebania ma trzy kondygnacje i rzut litery L o równych ramionach, którego załamanie znajduje się na osi założenia. Elewacja jest prosta, ceglana, z parami okien pod którymi umieszczono białe blendy.
Według założeń architekta wnętrze kościoła miało przywodzić na myśl bezkres stepowych pól, zamieszkanych przez ludy, które dzięki św. Włodzimierzowi poznały Chrystusa [1]. Kościół jest jednonawowy. Ma nieregularne żebrowe sklepienie, zaakceptowane daszkiem nad prezbiterium zbiegającym się w stronę wejścia i kończącym na ścianie wejściowej nad chórem z organami. Między żebrami rozmieszczono punktowe, dość rozproszone oświetlenie. Przy głównym wejściu znajduje się niewielki, zabudowany sklepik.
W ołtarzu głównym znajduje się wizerunek patrona otoczonego postaciami dwóch aniołów. Po prawej stronie ołtarza na ścianie bocznej widoczna jest Matka Boża Włodzimierska, natomiast po lewej stronie Matka Boża Nieustającej Pomocy [1]. Poniżej od obrazem św. Włodzimierza umieszczono tabernakulum w centrum złotego krzyża, a nad obrazem jest ukrzyżowany Chrystus.
Kościół ma dwie kaplice: Matki Bożej Częstochowskiej i Miłosierdzia Bożego [1]. W jednej znajduje się też obraz bł. o. Honorata Koźmińskiego, który otaczany jest szczególnym kultem [6]. Po obu stronach prezbiterium znajdują się przejścia do bocznych kaplic, umieszczonych po jego bokach. Nad przejściami do nich umieszczono postaci świętych. W kaplicy Jezusa Miłosiernego po prawej stronie znajduje się na wysuniętym ołtarzu obraz „Jezu Ufam Tobie”, a po jego obu stronach obrazy św. Faustyny i św. Ojca Pio. Z tyłu prowadzą drzwi do zakrystii, nad którymi unosi się rzeźba archanioła. W kaplicy w 2023 roku zamontowano szklane drzwi z napisem "Kaplica adoracji". Obok kaplicy znajduje się po lewej stronie mozaika z wizerunkiem Jana Pawła II, jego relikwie oraz flaga Watykanu z jego herbem. Lewa kaplica boczna zawiera w centrum obraz Matki Bożej Częstochowskiej, z koroną nad obrazem i różańcami pod nim. Na ołtarzu stoi tabernakulum. Po obu stronach są obrazy bł. Honorata i św. Alberta. Obok kaplicy znajduje się z lewej strony figura Matki Bożej Fatimskiej, ustawiona na postumencie, z niebieską mozaiką gwiazd na ścianie.
W niszy na zakończeniu lewej ściany kościoła znajdują się obrazy św. Hieronima i św. Bazylego, patronów bródnowskich ulic znajdujących się niedaleko świątyni. W niszy po przeciwnej stronie umieszczono obrazy świętych związanych z krzewieniem chrześcijaństwa na polskich ziemiach: św. Wojciecha i św. Stanisława [1]. Malarstwo nawiązuje do sztuki wschodniej.
Organy zostały wkomponowane w niewielki chór nad głównym wejściem. Zaprojektował je i wykonał w 2010 roku Dariusz Zych. Traktura gry jest mechaniczna, natomiast traktura rejestrów elektryczna. Skala manuałów to C-a3, a skala pedału C-f1. Liczą 38 głosów: Manuał I (Bourdon 16, Pryncypał 8, Gemshorn 8, Salicet 8, Rurflet 8, Oktawa 4, Szpicflet 4, Kwinta 2 2/3, Superoktawa 2, Mixtura 5x, Trompet 8), Manuał II (Flet 8, Gedeckt 8, Kwintadena 8, Pryncypał 4, Rurflet 4, Flet 2, Kwinta 1 1/3, Acuta 3x, Krummhorn 8), Manuał III (Bourdon 8, Gamba 8, Vox coelestis 8, Fugara 4, Traversflet 4, Flet 2, Cornet 3x, Mixtura 4x, Fagot 16, Obój 8, Trompet 4), Pedał (Pryncypał 16, Subbas 16, Oktawbas 8, Fletbas, Chorałbas 4, Mixtura 4x, Puzon 16). Dostępne pomoce to Setzer, dwa programy crescenda, Tutti, General Tutti, Wyłącznik głosów językowych, Żaluzja manuału III, Tremolo, Dzwony. Połączenia: I-p, II-p, III-p, III-II, II-I, III-I [12].
Projektantem witraży jest Lech Okołów, a wykonaniem i montażem zajmował się Mirosław Spirowski. Witraże według początkowego założenia miały ilustrować tajemnice różańca [14].