Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny wraz z Plebanią znajduje się na ul. Przy Agorze #9. Kościół jest kościołem parafialnym parafii pod tym samym wezwaniem. W parafii posługę pełnią siostry Salezjanki [3]. Parafia liczy 15 tysięcy osób. Działają w niej zgromadzenia ministrantów, lektorów, studentów, Akcji Katolickiej, Odnowy w Duchu Świętym, Żywego Różańca, jest Wspólnota Krwi Chrystusa, Misja św. Teresy, Apostolat Pomocy Duszom Czyścowym i Caritas [9]. Nie jest to jedyna warszawska parafia pod tym wezwaniem.
Kościół został wybudowany w konwencji high-tech w latach 90-tych XX wieku [12]. Projekt kościoła zawiera w sobie sens biblijny, teologiczny. Bryła przypomina kwokę, która gromadzi swoje pisklęta [9]. Projekt jest autorstwa Zdzisława Hryniaka [13].
Wewnątrz jest jednonawowy, na planie wieloboku. Wokół ścian prowadzi galeria, wsparta na kolumnach. Nad wejściem umieszczono organy. Wewnątrz widoczny jest spadzisty dach, z wyjątkiem części centralnej, w której znajdują się cztery pasy kasetonów. W części centralnej, na podłodze z czarno-białej mozaiki umieszczono cztery pasy ławek z oparciami oraz po jednym bez oparć. Kościół oświetlają dwa potężne żyrandole.
Na prawo od głównego ołtarza znajduje się podwyższenie dla chóru, z ławkami i instrumentami. Ściana nad nim jest podzielona krzyżem na cztery części, pośrodku znajduje się twarz Chrystusa i słowa „Idźcie i głoście Ewangelię”. W dwóch częściach górnych znajdują się figury Maryi i Jezusa z hasłami im przypisanymi. Na lewo od głównego ołtarza znajdują się kaskadowo dwa mniejsze ołtarze z obrazami Jezusa Miłosiernego i Matki Boskiej Częstochowskiej.
Organy
Organy zostały pierwotnie zbudowane w 1970 roku do kościoła św. Tomasza Morusa w Daun (Niemcy) przez firmę Romanus Seifert & Sohn. Zostały sprowadzone i zmontowane przez Krzysztofa Grygowicza z Janówka k. Tarczyna. Poświęcił je kard. Kazimierz Nycz 25 września 2016 roku [4].
Organy mają wiatrownice klapowo-zasuwowe. W górnej części szafy organowej z lewej strony znajduje się sekcja manuału I, a z prawej strony sekcja pedału. Sekcja manuału II znajduje się w dolnej części szafy, a żaluzja wykonana ze szkła przesłonięta jest kratownicą. Stół gry jest wolnostojący, na podwyższeniu. Grający siedzi tyłem do prezbiterium. W organach jest 20 głosów, 2 klawiatury oraz pedał (Manuał I: 1. Principal 8, 2. Spitzflöte 8, 3. Oktav 4, 4. Hohlflöte 4, 5. Superoktav 2, 6. Sesquialtera 1-3f, 7. Mixtur 4-6f 1 1/3, 8. Trompete 8; Manuał II: 1. Rohrflöte 8, 2. Salicional 8, 3. Principal 4, 4. Schweizerpfeife 2, 5. Sifflöte 1 1/3, 6. Scharf 4f. 2/3, 7. Oboe 8; Pedał: 1. Subbaß 16, 2. Principalbaß 8, 3. Gedacktpommer 8, 4. Choralbaß 4, 5. Posaune 16). Połączenia są między II i I klawiaturą, I klawiaturą i pedałem oraz II klawiaturą i pedałem. Skala manuałów to C-g3, a skala pedału to C-f1. Traktura gry jest mechaniczna, a traktura rejestrów elektryczna. Instrument ma dwie wolne kombinacje oraz kombinację pedałową, żaluzję manuału II, tremolo manuału I, tremolo manuału II i wyłączniki indywidualne głosów językowych [4].
Ołtarz
Główny ołtarz znajduje się na podwyższeniu i oddzielony jest od reszty świątyni balustradą. Umieszczony jest pośrodku absydy na planie sześcioboku, po jego prawej stronie jest ambona, a po lewej krzyż. W głębi znajduje się nisza, w której umieszczono tabernakulum, a nad nim (zamiast krzyża) znajduje się figura Maryi. Na tylnych ścianach znajdują się okna i malowidła.
Ołtarz ma specjalistyczne oświetlenie. Początkowo prezbiterium było oświetlone lampami metalohalogenowymi zamontowanymi na belce ok. 15 metrów od posadzki. Część tych lamp uległa z czasem przepaleniu, w związku z czym lampy zdemontowano i w zamian umieszczono sześć opraw po cztery reflektory diodowe typu AR 111 o kącie świecenia 20 stopni i o mocy pojedynczego reflektora 16.5W. Reflektory podzielono na dwie, osobno włączane grupy. Pierwsza oświetla ołtarz, druga prezbiterium. Podświetlenie LED zamontowano też wokół figury Matki Bożej za ołtarzem. Przy wystawianiu Najświętszego Sakramentu używa się tylko podświetlenia ołtarza, a w czasie Mszy Świętej podświetla się całe prezbiterium i obszar za figurą [15].
Nowe oświetlenie ma też ołtarz w dolnym kościele, gdzie zastosowano 5.5-watowe zamienniki diodowe halogenów MR16 z trzonkiem GU10 zasilane napięciem 230 V AC [15].
Witraże
Witraże projektowane były jako ostatni dopełniający element wystroju wnętrza w 2003 roku. Istniały już wówczas kaplice boczne z szeregiem obrazów (każda w swoim specyficznym stylu). Bogata ikonografia z elementami figuralnymi, spowodowała że witraże zostały pomyślane jedynie jako kolorystyczne plamy dopełniające. W prezbiterium umieszczono witraże z motywem abstrakcyjnym z figuralnymi medalionami. W nawach bocznych są desenie z polskich kwiatów, a w oknie nad organami Święta Rodzina. Witraże zostały wykonane w latach 2003-2005 według projektu Tomasza Tuszko i wytycznych proboszcza Mariana Prusa [5].