Pierwszą konstrukcję o długości 645 metrów zbudowano w latach 1977-1981 według projektu biura architektonicznego Stolica [1] jako część Trasy Toruńskiej (Trasy Armii Krajowej [7]) przez Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych nr 15 (przyczółki i podpory) i Mostostal (konstrukcja nośna i montaż). Aktualnie jest częścią ekspresowej obwodnicy Warszawy [6]. Prostopadle dochodzą do niego, na wschodnim brzegu, ulice Jagiellońska od strony południowej i Modlińska od strony północnej. Na zachodnim brzegu Wisły zjazd jest możliwy na Wisłostradę. Wszystkie skrzyżowania są bezkolizyjne [7].
Głównym projektantem był Witold Witkowski, a generalnym wykonawcą Mostostal Warszawa [4]. Most składał się z dwóch niezależnych od siebie konstrukcji szerokości 18.5 metra o 4 pasach ruchu każda, oddzielonych szczeliną szerokości 3 metrów. Główną podporę mostu posadowiono na kesonie, pozostałe na palach [1]. Jest to most stalowy, o stałej wysokości belek wspartych na udanych architektonicznie dwudzielnych filarach. Konstrukcję nośną stanowiły dwie stalowe całkowicie spawane belki, 7-przęsłowe (największe przęsło ma 120 metrów. [11]), długości całkowitej 645 metrów i wysokości 4.2 m. [4]. Most nie był przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Dwa chodniki, oddzielone od jezdni barierami energochłonnymi, były bardzo wąskie, a przejazd rowerem utrudniały latarnie [6].